۴ تمرین ساده برای تقویت مهارت صبرداشتن

to be more patient

۱/ اولویت بندی در کارهایتان داشته باشید! کدام کار در طول روز برای شما اهمیت بیشتری دارد؟ این اولویت بندی باعث می شود شما استرس کمتری داشته باشید و انسان صبورتری باشید!

Patience
Patience

۲/تشخیص بدهید که چه چیزی باعث بی حوصلگی شما شده است!ایا محیط شما مطابق انتظارات شما نیست! ایا به ترافیک غیر منتظره ای برخورد کرده اید! ایا رستوران شلوغ تر از انچه انتظار داشته اید بوده است!ایا دوست تان انطور که شما می خواهید رفتار نمی کند؟ایا به سرعت نمی توانید به یک مهارت مسلط شوید؟ این دلایل باعث می شود شما احساس خشم،ناامیدی و عصبانیت داشته باشید.ممکن است بی تاب شوید چون ازخود انتظار بیش از حد دارید بنابراین نسبت به خود بی صبر هستید بنابراین لازم است بی حوصلگی را کنار بگذارید و به خودتان زمان بدهید.زمان و صبر همه چیز را درست خواهد کرد!

Patience
Patience

۳/یک لحظه وقت بگذارید و خود را جمع و جور کنید!روی حرکات جسمانی و فیزیکی خود تمرکز کنید.این کار شما را از بی تابی بیرون می اورد. برای مثال،اگر در یک موقعیت در حال انتظار و منتظر بودن هستید این اقدام ساده را انجام دهید تا حوصله تان سر نرود!دنبال سه چیز بگردید که مثلا رنگ ابی دارند!این اقدام ساده به شما کمک میکند تا به زمان حال برگردید.

۴/ اگر می توانید وقتی که در یک موقیعت مثل(ترافیک،مطب دکتر،بیمارستان،..)هستید به دنبال یک چیز مثبت بگردید! مثلا کتاب داستان صوتی گوش کنید!با یکی از دوستان یا اعضای خانواده تماس بگیرید!یک پروژه هنری با خود داشته باشید و روی ان کار کنید.انجام این قبیل کارها باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.

to be more patient
to be more patient
به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *