۵استراتژی ساده برای یادگیری لغت

یادگیری لغت یا کلمه جدید می تواند ساده و سرگرم کننده باشداگر از استراتژی ها و تکنیک های یادگیری لغت درست و صحیح استفاده شود.راه های زیادی برای تقویت و افزایش دایره لغات شما وجود دارد که در این مطلب به چند نمونه از ان اشاره خواهیم کرد.

۱/ جستجو کردن

اگر برای جستجو ی یک کلمه جدید وقت بگذاریداحتمالا ان را به خاطر خواهی اورد.در واقع پیدا کردن یک کلمه جدید از متن یک کتاب می تواند یکی از بهترین را ها برای به خاطر سپردن ان لغت جدید باشد زیرا می توانید ان لغت جدید را با توجه به جمله ای که در ان پیداکرده اید به خاطر بسپارید.

۲/دانش واژگان و “مدل فرایر”

مدل فرایر یک سازمان دهنده گرافیکی است که به شما کمک می کندتا کلماتی راکه هنگام خواندن،گوش دادن، مشاهده کردن متن کتاب با ان مواجه می شوید ان راتشخیص دهیدو در این جدول گرافیکی ثبت کنید تا بتوانید بهتر به خاطر بسپارید. مدل فرایر قبل از خواندن متن،در حین خواندن متن و بعد از خواندن متن استفاده می شود.

۳/ درست کردن تقویم کلمات

هر روز یک کلمه جدید یاد بگیرید و ان را به تقویم کلماتی که خود ساخته اید اضافه کنید این تقویم می تواند ماهانه،هفتگی یا سالانه باشد و شماباید هر روز یک واژه جدید به ان اضافه کنید.سعی کنید از این کلمات جدید  حداقل سه مرتبه در طول روز در مکالمات و گفت وگو های خود استفاده کنید.این یک استراتژی عالی برای یادگیری لغت تازه می باشد.

۴/ استراتژی حفظ کردن و نوشتن کلمات جدید

کلمات جدید را در جمله بنویسد و با نوشتن در یک متن ان را به خاطر بسپارید.نوشتن به شما کمک میکند تاکاربرد یک لغت جدید را بهتر درک کنید.و راحت تر حفظ کنید.

۵/  صدایتان را ضبط کنید

این روزها ما  میتوانیم با گوش دادن به اهنگ ها و تبلیغات تلویزیونی و رسانه های دیداری و شنیداری کلمات جدید یادبگیریم و ان را حفظ کنیم. با استفاده از مهارت گوش دادن می توانیم یک متن جدید را که با صدای خود ضبط کرده ایم گوش کنیم و کلمات جدید را به خاطر بسپاریم.

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *