چرا کودکان و نوجوانان باید هوش مصنوعی را فرابگیرند؟

به عنوان پدر و مادر شما از دادن هرچیز مصنوعی به فرزند خود خودداری میکنید ولی امروزه بچه ها و کودکان باید به تنها چیز مصنوعی که مسلط شوند هوش مصنوعی است!

کودکان و نوجوانان با یادگیری هوش مصنوعی چه کار می توانند انجام دهند؟ دنیایی را بدون ماشین حساب یا تکنولوژی یا حتی فراتر بدون کامپیوتر تصور کنید.اگر این امکانات را نداشتیم با چه مشکلاتی مواجه می شدیم؟با توسعه هوش مصنوعی بچه ها و نوجوانان می توانند مشکلات دنیای واقعی را تشخیص دهند ،شناسایی کنند و با کمک برنامه نویسی ان مشکل را حل کنند.برنامه نویسی مهارت حل مسئله را به کودکان و نوجوانان می اموزد و انها یاد میگرند که برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد.

 

برای پیشرفت دراینده دیجیتال و تکنولوژی بچه ها باید بیاموزند که تنها مصرف کننده نباشند بلکه خلق کنند و در پیشرفت هوش مصنوعی شریک باشند.هوش مصنوعی کودکان و نوجوانان را برای تحصیلات حرفه ای و عالی اماده می کند. چرا باید بچه ها را در معرض و درگیر با هوش مصنوعی کنیم؟وقتی به ۴۰ یا۵۰ سال گذشته برمیگردیم می بینیم معیار سواد داشتن فقط خواندن و نوشتن بود! با اختراع کامپیوتر سواد کامپیوتر و مهارت کار با کامپیوتر معیار سواد اموزی محسوب میشد!

اما امروزه چیزی که جهان به ان احتیاج دارد فقط مصرف گرا بودن ابزارهای هوش مصنوعی و محصولات ان نیست بلکه خلق کردن و به وجود اوردن تولیدات جدید میباشد!بنابراین  یادگیری هوش مصنوعی برای کودکان قرن ۲۱ یک امر ضروری ولازم است !بچه ها باید به مهارت کد نویسی و برنامه نویسی مسلط شوند و در مدارس باید درس ها و کتاب های جدید و نو به دانش اموزان درس داده شود.کد نویسی و برنامه نویسی باعث خلاق ترشدن نوجوانان می شود .قدرت تفکر انتزاعی انان را افزایش می دهدو تفکر خلاق انان را به سوی نو اوری سوق می دهد.جوانان باید مهارت های جهانی حل مسئله، برنامه نویسی،داستا ن سرایی، سازماندهی را خوب فراگیرند چون جهان و  اینده دنیای دیجیتال است!

 

 

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *