هاست و دامنه چیست؟

هاست و دامنه چیست؟

هاست شامل فضای اینترنتی است که برای ذخیره سازی فایل‌ها، تصاویر، متن ،ویدئو،صدا،در صفحات وب  استفاده می‌شود. به علاوه  هاست برای ذخیره سازی فایل های وب سایت، پست الکترونیک، بانک اطلاعاتی و غیره استفاده می شود. هاست به صورت اجاره از شرکت‌های مختلف ارائه می‌شود و با توجه به نوع هاست، قابلیت‌ها و قیمت آن ممکن است متفاوت باشد.

دامنه یک نام یا آدرس اینترنتی است که برای دسترسی به وب سایت ها استفاده می شود. هر دامنه شامل دو بخش است، نام دامنه و پسوند آن. نام دامنه معمولاً نشانگر نام وب سایت است و پسوند(پسوندهای مختلف مانند .com، .org، .NET، .Edu و غیره است.) پسوندها معمولاً نشانگر نوع سازمانی یا کشور مالک دامنه است. برای مثال، پسوند .com بیشتر برای شرکت‌ها و کسب و کارها استفاده می‌شود، در حالی که پسوند .org برای سازمان‌های غیرانتفاعی مناسب است.

پس، دامنه به عنوان نشانگر وب سایت شما عمل می کند و هاست به عنوان فضای اینترنتی برای ذخیره سازی وب سایت شما استفاده می شود.

برای راه اندازی یک وب سایت، لازم است تا دو عنصر دامنه و هاست را تأمین کرده و با هم تعامل کافی را برقرار کنند. دامنه به عنوان نشانگر وب سایت شما عمل می کند و هاست به عنوان فضای اینترنتی برای ذخیره سازی وب سایت شما استفاده می شود.

 

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *